Online kurz
Zvládnutí vzteku dítěte
Co ví věda o dětských emocích?
- Cítíte bezmoc, když je vaše dítě vzteklé a vy nevíte co si s ním počít?
- Máte někdy pocit, že selháváte jako rodiče, když neudržíte na uzdě své emoce?
- Nejste si jistí, jak správně dětem nastavovat hranice?
- A jak podle vědeckých studií účinně uklidnit sebe a dítě?
Lektorka Paula Fassati jde do hloubky toho, jak lépe zvládat vyhrocené situace při výchově. V kurzu se naučíte mnoho praktických technik, jak uklidnit sebe a své dítě a budovat s ním harmonický vztah.
vlastní
tempo
odkudkoliv,
kdykoliv
studijní
materiály
kvízy
a cvičení
Závěrečný
certifikát
Co se v kurzu dozvíte?
Kurz o zvládání dětského vzteku vám odhalí, jak účinně pracovat nejen se vztekem vašich dětí, ale i s tím vaším – rodičovským. Dobrá zpráva je, že i když zatím nemáte tolik vybudovanou dovednost empatického zvládání emocí dětí, dá se to naučit.
Je neurobiologicky dokázané, že vy i vaše dítě, ať je jakkoli staré, můžete společně vytrénovat svůj mozek a ve zvládání emocí se zásadně zlepšit. Pomůže vám k tomu lepší porozumění podvědomým procesům v mozku, stejně jako praktické natrénování technik, které vám v tom při reálných situacích pomohou. Díky tomu získáte více klidu a rodičovské sebedůvěry.
V kurzu se konkrétně dozvíte:
- Jak funguje mozek ve vzteku a jak ho u sebe i dětí uklidnit?
- Proč nám vztek přináší i dobré informace a překvapivá pozitiva?
- Jaké jsou zdravé ventily vzteku, které můžete vašim dětem nabídnout?
- Jak ve vypjatých situacích získat více klidu a nadhledu?
- Jaké praktické pomůcky můžete pro zpracování vzteku využít?
Kurz vám předá konkrétní techniky, jak se preventivně chovat tak, abyste zárodky vzteku eliminovali a nemuseli ho tak často řešit. Součástí kurzu jsou i dvě zážitkové meditace, které vám pomohou dostat všechny vědomosti hlouběji do podvědomí. Lektorka Paula vám v závěru také odpoví na nejčastější dotazy, ohledně řešení vypjatých situací, které od svých klientů dostává.
Lektorka
Paula Fassati
Paula je lektorka a konzultantka vztahového poradenství a výchovy dětí.
Založila projekt Lepší rodina, který se zaměřuje na témata partnerských vztahů, výchovy a práce s emocemi pomocí mindfulness. Paula má s manželem dvě děti a k tomu doktorát v oboru kulturní a sociální antropologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Absolvovala koučovací a mindfulness výcvik (MBSR) a nespočet kurzů o vztazích a výchově. Je certifikovanou AMI montessori asistentkou.
Pomáhá partnerům zlepšit komunikaci mezi sebou a rodičům lépe řešit situace s dětmi.
Přehled lekcí
- 1. Proč tu jsme? (5:56)
- 2. Jak s tímto kurzem pracovat? (0:50)
- 3. Proč si se vztekem nevíme rady? (6:54)
- 4. Trocha teorie: Co to ten vztek je? (5:00)
- 5. Vývoj našeho mozku a jeho vliv na prožívání emocí. (5:57)
- 6. Anatomie vzteku + Proč je vztek dobrý? (10:03)
- 7. Jak pomoci dětem vyjádřit vztek? (7:43)
- 8. Kde se vztek projevuje v našem těle? (5:59)
- 9. NÁSTROJ: Výstražný trojúhelník - 1. fáze: Uklidnit sebe (5:07)
- 10. NÁSTROJ: Semafor - červená fáze (4:59)
- 11. NÁSTROJ: Semafor - oranžová fáze - Vypuštění páry (4:57)
- 12. NÁSTROJ: Semafor - oranžová fáze - Kafe s emocí (12:15)
- 13. NÁSTROJ: Semafor - oranžová fáze - Emoční deník (1:17)
- 14. NÁSTROJ: Semafor - zelená fáze (2:05)
- 15. NÁSTROJ: Výstražný trojúhelník - 2. fáze: Uklidnit dítě (7:13)
- 16. Uklidnit dítě: Fyzické sblížení (7:49)
- 17. Uklidnit dítě: Emoční sblížení (2:15)
- 18. Uklidnit dítě: Echo vzteku (6:37)
- 19. Uklidnit dítě: Papiňák (9:52)
- 20. Uklidnit dítě: Hledat emoci v těle (4:23)
- 21. Pojmenovávání emocí (2:32)
- 22. Normalizace emocí, splnění přání ve fantazii, omluvy (3:03)
- 23. NÁSTROJ: Výstražný trojúhelník - 3. fáze: Hledání řešení (7:50)
- 24. Nastavování hranic (4:06)
- 25. NÁSTROJ: Výstražný trojúhelník - 4. fáze: Sladká tečka (3:09)
- 26. Prevence vzteku (6:28)
- 27. Tipy na knihy pro děti k lepšímu vyjádření emocí (8:14)
- 28. Terapie hrou (1:32)
- 29. Naplnit zdroje rodiče (5:15)
- 30. Rozdíly v mozku mezi pohlavími (3:15)
- 31. Jak vše uvést do praxe? (4:08)
- 32. Závěr (2:25)
- Závěrečný test
- Neměli bychom projevy vzteku prostě ignorovat? (0:42)
- Co když vidím, že mnou dítě jen manipuluje skrz svoje emoce? (1:10)
- Syn se chce se mnou bít s klackem, co mám dělat? (0:46)
- Můžu vztekající se dítě strčit za dveře do jeho pokojíku, ať se uklidní? (0:14)
- Dítě je na mě sprosté, co s ním? (0:35)
- Dcera se často vzteká a blbě tváří, když má splnit povinnost - jak jí umravnit? (0:31)
- Dítě hází kostky a ničí parkety, co s ním? (0:49)
- Dítě nechce půjčit svou hračku sourozenci a perou se o ni, co s tím? (0:52)
- Dítě kouše a bije vše a všechny kolem sebe, jak mu v tom zabránit? (0:51)
- Dítě se nechce omluvit, mám ho nutit? (0:31)
- Dám dítěti vybrat, kdy udělá nějakou povinnost, on si vybere, ale pak to stejně neudělá. (0:48)
- Puberťák odmítá komunikaci, chce být sám v pokoji a na nějaké empatie mi není zvědavý, co s tím? (0:48)
- Co říkat místo: "Přestaň brečet/řvát/ vrať se až se uklidníš"? (0:43)
- Jakmile syn nemá chvíli pozornost nebo není v náladě, tak vším hází a fyzicky ohrožuje svého menšího bráchu, co s ním? (1:39)
- Co dělat, když dítě ve vzteku vyhrožuje, že uteče z domova? (0:33)
- Co dělat, kdy si dítě maluje v obýváku na koberci a vzteká se, když mu vezmu vodovky? (0:33)
- Co dělat, když se dítě vzteká, že nedostalo zmrzlinu? (1:05)
- Můj syn chce jako hračky různé zbraně. Já si ale myslím, že to dětem nepatří do ruky, ani jako hračka, co s tím? (1:38)
- Co dělat, když dítě nechce odložit tablet? (2:08)